onsdag den 5. oktober 2011

HOME-COMING!

I sidste uge var der "Home-coming week". Det hele startede torsdag aften, hvor der var et stort Pep-rally (noget der bliver holdt inden en stor football kamp el. lign) hvor alle gaar helt amok og holdet bliver praesenteret. Derefter var der den store parade, hvor de fleste klubber, sportshold og klasser har en "float". Skolens home-coming tema er i aar Forever young, saa hele paraden havde det tema.  Derefter blev det store CH taendt, og det braendte i skolens farver - blaa og groen - virkelig flot! Skolens Marching Band, Drill-team og Cheerleaders gav ogsaa et show og saa sluttede det hele af med en masse fyrvaerkeri.
Om Fredagen startede det hele om eftermiddagen med "Tailgate-party" hvor alle skolens klubber havde en bod ude paa parkeringspladsen hvor man enten kunne blive malet i ansigtet, faa mad osv. Kl. 19 startede football-kampen saa, og CHHS startede godt ud med en touchdown, men saa gik det ellers ned ad bakke derfra og vi tabte rimelig stort :S Men det var vildt fedt alligevel, for der var rigtig mange mennesker (baade foraeldre, gamle elever og andre interesserede kommer til home-coming kampen) og det er den vigtigste kamp i loebet af hele aaret.

Om loerdagen var der saa det store home-coming dance. Traditionen tro skal man jo have en date, og det handler om at kunne invitere paa den mest kreative maade. Dette dance var en "boys' choice", hvilket vil sige at det var drengene der skulle spoerge en pige. Jeg var vildt nervoes for ikke at blive spurgt af nogen, for har jo kun vaeret her i maaned, og hvis man ikke bliver inviteret kan man ikke rigtig komme. Men en aften ringede det paa doeren og ude paa trappen stod der saa nogle popcorn med en seddel hvor der stod: "I'm 'poppin' the question" og ved siden af var der en flaske Mountain Dew med en seddel hvor der stod: "'Dew' you want to go to home-coming with me?" Nede i popcornene var der saa gemt en seddel hvor der stod "Austin". Derefter skulle jeg saa svare paa en kreativ maade, saa jeg koebte en krukke og fyldte 800 M&M's i og 800 Skittles. Jeg lagde en seddel ved hvor der stod: "If there are more Skittles the answer is NO and if there are more M&M's the answer is YES". Ideen var saa at der jo var lige mange. Senere paa dagen gav jeg ham saa en konvolut med nogle ekstra M&M's og en seddel hvor der stod: "Oops, forgot some. Of course the answer is yes."

Alle gaar sindsygt meget op i at koebe den rigtige kjole, og man skal soerge for at pigens kjole matcher til drengens slips. Derefter skal drengene ud og koebe saadan et blomster-armbaand til pigen og pigen skal koebe saadan en blomst til at "stikke" i drengens skjorte. Da det var et "boys' choice" er det drengen der skal planlaegge daten og det er ham der skal betale det hele. Niiice ;)
Som regel  finder man sammen i en "gruppe," som man er sammen med og vi var i en gruppe med syv par, hvor jeg allerede kendte nogle i forvejen, saa det var fedt :)

Om loerdagen blev jeg saa hentet kl. 10 om formiddagen (havde ingen ide om hvad vi skulle lave, saa det var en overraskelse) Skulle hele tiden huske mig selv paa ikke at aabne bildoeren selv, ikke traekke min egen stol ud osv. Virkelig sjovt :) Foerst moedtes vi allesammen i en park, hvor vi skulle spille ultimate frisbee. Derefter koerte vi hen til "Little Ceasers" og fik frokost og derefter koerte vi hen til saadan et sted hvor man kunne spille mini-golf, koere gokart og en masse andre ting.

Hen paa eftermiddagen blev vi piger koert hjem, saa vi kunne goere klar. Julie og jeg gjorde klar sammen. Kl. 18 blev vi hentet igen og det foregik virkelig som var det i en film! Jeg kom gaaende ned af vores trappe som gaar ned til entreen og saa stod Austin der og ventede sammmen med mine vaertsforaeldre. Saa gav han mig mit blomster-armbaand paa og jeg gav ham hans blomst paa. Saa skulle der lige tages lidt billeder og saa koerte vi hen til Trevor's hus hvor vi skulle have forretten. Efter forretten koerte vi hjem til mig og fik hovedretten og derefter koerte vi hen for at faa taget billeder.
Derefter koerte vi hen til skolen, hvor der var pyntet op og det hele foregik inde i den store gymnastiksal. Vi dansede og hyggede os, og da det sluttede paa skolen, koerte vi hjem til Jake, hvor vi fik dessert, snakkede og hyggede.

Alt i alt var det virkelig sjovt, at proeve at vaere til  home-coming dance! Det er virkelig som taget ud fra en film, og vi havde det alle rigtig sjovt.

                                             ¨Burning of the CH

                                               Football game

                                              Zina, Saskia, Julie & jeg

                                                       Inden Home-coming
                                            Kennecott Coppermine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar