onsdag den 30. november 2011

Thanksgiving & Black Friday

Thanksgiving var virkelig hyggeligt! Jeg fik fri fra skole torsdag og fredag, saa det var laekkert med en forlaenget weekend. Paa Thanksgiving-morgenen stod vi op og moedtes i parken med nogle andre fra vores ward (kirke) for at spille "Turkey-Ball" - amerikansk football. Dagen i forvejen havde Laura og jeg lavet pumpkin-pies og apple-pies, men da vi kom hjem skulle der laves endnu flere taerter og endnu mere mad. Jeg lavede floedekartofler og aebleskiver. Jeg havde aldrig rigtig lavet aebleskiver fra bunden foer, saa de failede lidt. Inden vi spiste saa vi "Macy's Thanksgiving Day Parade" i TV'et - en kaempe parade, som bliver holdt hvert aar i New York. Thanksgiving-dinner'en bestod af turkey, stuffing, kartofler, gravy osv. og da vi var faerdige tog vi hen og saa "Jack & Jill" i en biograf i SLC. Derefter koerte vi videre hen til Spencer's mor og moedtes med tanterne og onklerne. Der spiste vi en masse pumpkin-pie og andre desserter og vi sad ogsaa og kiggede alle reklamerne igennem, da det senere paa aftenen ville blive "Black Friday".

Paa Black Friday aabner alle butikkerne op midt om natten/aftenen og saa er alt paa tilbud. Nogle folk slaar endda telte op foran butikkerne og hvert aar er der nogle der doer fordi de bliver trampet ned eller kommer op og slaas med andre. Laura og jeg tog ud og shoppede. Vi startede klokken 21 og var hjemme kl 4 om natten. Vi var i "Target", "Walmart", elektronikbutikker osv. og vi fandt en masse gode tilbud. Vi stod dog ogsaa i nogle vildt lange koeer, men det var nu sjovt at proeve. Vildt maerkeligt at alle butikker er propfyldte en fredag klokken fire om morgenen!

Om loerdagen var jeg for foerste gang ude og staa paa ski her i Utah. Om morgenen kom Ashley, Austin og Riley og hentede mig og saa stod vi paa ski fra klokken 9-16. Stedet hedder "Brighton Ski Resort", og jeg har faaet koebt mig et saesonpas dertil. Det er et rimelig stort skisports-sted. Utah skulle jo ogsaa have den bedste sne i hele verdenen - sneen var virkelig ogsaa god, men der er endnu ikke faldet helt saa meget, saa mange af pisterne og lifterne var stadigvaek lukkede. Glaeder mig saa meget til at kunne komme op og staa paa ski saa meget som mulig! Elsker det :))

Julen naermer sig, og jeg kan ikke vente paa at opleve en amerikansk jul. Der er allerde julelys overalt og der bliver spillet julemusik i radioen nu. Kom jul, kom sne, kom gaver!

Mange knus fra mig!



Pumpkin-pie!


 Aebleskiver FTW!

"Hand-turkey", som vi lavede i min US History class
Happy thanksgiving!

Amerikansk foedselsdagkage

Dansk kagemand a' la' Bedstemor ;)

.... Der bliver proevet og koebt ski og skistoevler

Var ogsaa med "The Girl's Scout Group" i Salt Lake City og shoppe lidt og derefter se "Breaking Dawn" - Awesome film! :))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar