fredag den 10. februar 2012

nyt fra the US and the A

Så er det alligevel ved at være over to måneder siden jeg sidst har opdateret min blog. Oops….. Nå, men her kommer der så en forholdsvis komprimeret udgave af, hvad der er sket i løbet af de sidste par måneder.
Julen og nytåret var lige pludselig hurtigt overstået, hvilket på den ene side var rimelig trist, da det markerede, at jeg nu var halvvejs igennem mit forløb herovre. På den anden side var det også rart sådan at starte på et nyt år og kunne se frem til en hel masse nye oplevelser.

Jeg startede ud på 3rd quarter i starten af januar. Mit skema ser nu således ud:

A-day
Language Art
AP US History
Painting 1
Spanish 1

B-day
Psychology
Volleyball
Debate 1
Food Nutrition 2

Jeg elsker alle mine fag, men Volleyball, Spansk, Food Nutrition og Debate er helt klart mine yndlings. Jeg elsker at være på skolen. Hele stemningen er bare super fed. Den ene dag har alle blåt tøj på fordi skolens basketball-team skal spille kamp, og den næste har alle nattøj på i skole fordi det er ”lazy-monday”. Basketball-kampene er vildt fede og jeg prøver at tage til så mange som muligt med en masse venner. Basketball-kampene = cheerleadere, pep-band, skoleånd, en hel masse tilskuere, nationalsang osv. Elsker det!  For mit 2nd quarter fik jeg endnu en ”Copper Hills Honor Roll”, fordi mit GPA var over 3,5 % - selvom mine karakterer jeg får herovre ikke betyder vildt meget, kan jeg nu alligevel ikke lade være med at gøre tingene så godt som jeg nu kan, og alle prøverne vi tager herovre er næsten altid multiple choice, så det gør også det hele lidt nemmere.

Min ”amerikanske familie” er stadig helt fantastiske at bo ved. Steven er dog taget på college nu, så det er lidt mærkeligt ikke at have ham hjemme udover engang imellem i weekenderne. Han går på ”Brigham Young University” i nabostaten Idaho. Det er en køretur på 4-timers tid derop. Jeg har været med et par gange for at hente ham osv. En af dagene da vi kørte hjem deroppefra, kørte vi forbi ”The Golden Spike” (det sted på jernbaneskinnerne hvor den sidste skinne var lagt, som forenede øst med vest i slutningen af 1800-tallet) Det var ude midt i nowhere og vi kørte rundt i noget der kunne være taget direkte ud fra en Western-film. Vi mødte også en mand som introducerede sig som en ægte cowboy. Han havde både cowboyhat og –støvler på, lille tørklæde om halsen osv. sååå cool!

I weekenderne og fridagene har jeg været meget ude at stå på ski. De fleste dage med Ashley og Nicole, men også et par gange med Julie, Saskia og Zina. EEElsker at stå på ski! Sneen herovre er såå god og selvom der ikke er faldet helt så meget i år som normalt, er det alligevel rigtig godt. Her i slutningen af februar begynder jeg på skolens ”Track ’n Field-team” – svarer nogenlunde til et atletikhold, så det skal nok blive interessant… Haha, nej jeg er rigtig spændt på, hvordan det kommer til at gå. Det bliver træning i 3 timer timer hver dag efter skole, så jeg regner stærkt med at kommer i super form (eller noget) haha J

Sidste lørdag var jeg downtown Salt Lake City med Hunter, Alicia og Julie. Fik hele dagen til at gå med at shoppe, spise på Olive Garden (yndlings-sted!) og gå lidt rundt på Temple Square. Rigtig hyggeligt.

I tirsdags var jeg til Grizzly basketball-game. Vi spillede imod vores rivaler fra West Jordan High School og var ude i overtid og det hele. Vildt fed kamp, men vi endte desværre med at tabe. Øv øv…

Onsdag stod det på ”Young Women-club”. Vi hyggede med at bage valentines-cookies og skrive valentines-kort. D. 14. februar er det Valentine’s Day, hvilket de går utrolig meget op i herovre. 
Jeg snakkede med en dreng i min spansk-klasse i dag. Vi snakkede om DK og jeg spurgte så om han egentlig vidste hvor DK var. Så svarede han: ”Denmark? Of course I know where Denmark is – it’s a city in Germany!”…. Uhh……. Derefter fik han lige en lang forklaring om at Danmark bestemt ikke er en by i Tyskland! Haha

Så er jeg skam også begyndt at spille klaver. Noget jeg aldrig havde drømt om nogensinde at begynde på, men man skal jo aldrig sige aldrig. Stephanie lærte mig alle noderne og nu er jeg godt i gang med at spille nogle forskellige sange. Lige pt. er det ”A Whole New World” fra Alladin jeg er ved at lære, derefter bliver det ”Who says” af Selena Gomez og derefter ”Für Elise” af Beethoven. Jajaja , klaver er bare super godt, haha

Btw, har jeg også fået lavet mig en Twitter-profil - så I må meget gerne følge mig (NannaHHansen) … selvom jeg stadig ikke helt har styr på hvordan det fungerer… Alle herovre er dog ved at gå væk fra Facebook og bruger nu Twitter, så jeg var jo nødt til lige at følge med på bølgen… J

Håber I alle har det godt!

Knus og en masse tanker fra Nanna






1 kommentar:

  1. Hej!! Fed blog først og fremmest ;)

    Så... jeg har et par spørgsmål og er nysgerrig, mht dit år i USA. Så håber du bære over med mig og kunne tænke dig at fortælle mig om det.
    Jeg går selv med planer om at tage afsted på high school i USA i året 2013/2014, dog er det ikke sikkert eller noget endnu.
    Jeg er egentlig ikke så nervøs for alt det med værtsfamilie, for er overbevist om at man ender med en familie man kommer til at elske som sin egen, men jeg er lidt nervøs for skolen.
    Er bange for at jeg ikke ville få nogle venner, og bare ville ende med at være en loner hele året, hvilket jo nok ville ødelægge oplevelsen.
    Nå men jeg ville høre om du havde svært ved at få venner og sådan du ved, og hvad med niveauet i skolen, hvor højt var det i forhold til herhjemme?
    Kunne du tænke dig at beskrive hvordan en normal hverdag og en weekend så ud. Og hvordan din første skoled dag var? Vil du anbefale mig at tage afsted?
    Jeg håber du kan finde tid til lige at melde tilbage.

    Tusind tak

    Hilsen Sofie
    Ps. send mig en mail på softice_nielsen@live.dk

    SvarSlet